Aproximativ 100.000 de apeluri la numărul de urgenţă 112 sunt recepţionate, în fiecare an, de către operatorii Centrului Judeţean pentru Managementul Situaţiilor de Urgenţă Hunedoara, numărul apelurilor false fiind în scădere, potrivit autorităţilor ce au marcat luni, la Deva, Ziua Europeană a Numărului Unic 112.
Centrul reuneşte în cadrul unui singur dispecerat reprezentanţi ai Poliţiei, Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, Jandarmeriei, Ambulanţei şi Salvamontului, fapt care a permis o mai bună coordonare a acţiunilor de intervenţie şi reducerea timpilor de răspuns la evenimente.
"În judeţul Hunedoara am integrat toate structurile care au atribuţii în gestionarea apelurilor la 112, astfel că atunci când ajunge un apel, indiferent despre ce este vorba, toate autorităţile responsabile intră în posesia informaţiei şi pot analiza şi decide care este resursa şi ce măsuri se pot adopta cel mai eficient", a declarat prim adjunctul şefului ISU Hunedoara, lt.col. Claudiu Achim.
Potrivit acestuia, numărul apelurilor false a scăzut în ultima perioadă, pe fondul conştientizării populaţiei despre importanţa numărului de urgenţă 112.
"Apelurile false sunt din ce în ce mai puţine. (…) Oamenii au început să conştientizeze şi să asimileze importanţa acestui număr. Nu am mai avut parte de aşa de multe sesizări (apeluri false, n.r.). Oricum, atunci când am avut apeluri false am sesizat organele de poliţie şi s-au întreprins demersurile legale pentru a le reduce", a arătat Achim.
Centrul de Management al Situaţiilor de Urgenţă este susţinut de către Consiliului Judeţean (CJ) Hunedoara, care asigură materialele necesare derulării activităţii instituţiilor implicate în cadrul acestuia.
"Numărul unic 112 este important pentru că rezolvă probleme de viaţă, de sănătate, proprietate şi de mediu. În opinia mea, 112 este un număr foarte util pentru cetăţeni. Consiliul Judeţean îşi aduce aportul pentru buna funcţionare a acestui Centru. Numărul de apeluri se cifrează la circa 100.000 pe an", a spus, la rândul său, preşedintele CJ Hunedoara, Mircea Bobora.
El a subliniat că funcţionarea Centrului s-a derulat fără probleme în ultimii cinci ani, clădirea fiind prevăzută cu sisteme de comunicare performante, inclusiv prin satelit, şi cu surse alternative de energie.
Ziua Europeană a Numărului Unic 112 a fost marcată în Deva şi printr-o expoziţie de tehnică folosită în cadrul intervenţiilor de urgenţă, începând cu autospecialele pompierilor militari şi continuând cu cele ale jandarmilor, poliţiştilor şi salvamontiştilor. AGERPRES/(A, AS – autor: Sorin Blada, editor: Karina Olteanu, editor online: Simona Aruştei)
Sursa: Agerpres